Matkamersu
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Wanhat Mersut Eestissä.

Siirry alas

Wanhat Mersut Eestissä. Empty Wanhat Mersut Eestissä.

Viesti  callex Su 16 Elo 2015, 07:50

En tiedä, moniko on huomioinut seuraavan seikan Eestin puolella. Wanhoja Mersuja ja varsinkaan matkaversioita ei siellä juurikaan näe ja jos näkeekin, "väärät" kilvet, ei EST-kilvet.
Minäpä viime perjantaina tein toriostosreissun Tallinaan Nömmen torille; sijaitsee vanhan Pärnu maan teen lähes varrella. Jarvekulan jälkeen oikealle.
http://balticguide.ee/wp-content/themes/balticguide/timthumb.php?src=http://balticguide.ee/wp-content/uploads/2013/06/A9R84206155.jpg&w=274&zc=1
Minäpä sitten perillä änkesin ahtaalle parkkipaikalle autonrohjoni ja astelin sisälle torille. Aivan siis "sisälle torille". Lähes kaikkialla Eestissä suurissa kaupungeisa torit ovat aidatut parimetrisellä umpiaidalla.
Siis astelin sisään ja heti ensimmäinen vihanneskauppias tokaisi minulle; tulit Mersulla, selitti heti ihmettelevän katseeni huomioineena, että minä tunsin äänen, minullakin on Mersu.
No, sanoi hänellä olevan myöskin asuntokäytössä ja peräkontissa kulkee pojan kartting-auto. Siispä pääsimme kaupan alkuun ja ostin kantarelleja sekä valkosipulia vähän runsaalla satasella. Edullista. Osteskelin vielä "mummoilta", tapani mukaan, muutamien varastot tyhjiksi kantarelleista. Kantarelleja kertyikin sitten kolmisen kymmentä kiloa ja valkosipulia, "venäjän punaista", toiset kolmekymmentä kiloa, noin.
Myöhemmin kyselin tutulta työnjohtajalta; Maardu-MB asg, miksi muuten on näin. Ats vastasi, että eestiläisen kolme tärkeitä; mahdollisimman uusi auto, nuori kaunis vaimo ja mahdollisimman iso ja näyttävä omakotitalo....Hmm...jaahas. Totta se kuitenkin on, Eestiä kun olen kierrellyt pitkin ja poikin, ei juurikaan vanhoja Mersuja näy, kuin ehkä lavamalleja.
Helsingissä sitten laivalta tullessa aivan Lauttasaareen käännyttäessä tuli rinnalleni 508, hienosti entisöity ja Eestin kilvissä; sivuvaunu-team, kuten kylkitekstissä luki. Meni muuten melkoista vauhtia. Ajan normaalisti siinä 85-87km/h ja tämä jätätti reilusti minua. Ajoi sitten (kehä-II:lle mennessä) Kauniaisiin päin. Väärin meni, arvelin ja oikeassa olin mutta jo Tutun-motarille päästessäni sama auto ajoi ohi ja todella kovaa.
Siis tulihan oikeastaan bongattua kaksikin Matka-Mersua.

callex

Viestien lukumäärä : 41
Join date : 13.05.2013
Paikkakunta : Tammela

Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa