Kattoa korottamaan
4 posters
Sivu 1 / 1
Kattoa korottamaan
Moi vaan kaikille, uusvanha matkamersuilija palaa takaisin juurille ja aloittaa taas mersumatkailun
Vaan nytpä teen auton itse reissuautoksi. Eli: MB508D, sisäkorkeus ei riitä M1-rekisteröintiin. Mikä olisi mielestänne viisain tapa korottaa katto? Saako jostain valmiita (lasikuitu?) kattoja, vai liimaanko Esabbilaisella peltiä reunoihin ja nostan vanahan kaaton paikalleen? Mielipiteitä, vinkkejä ja muuta saa laittaa
-Pete-
Vaan nytpä teen auton itse reissuautoksi. Eli: MB508D, sisäkorkeus ei riitä M1-rekisteröintiin. Mikä olisi mielestänne viisain tapa korottaa katto? Saako jostain valmiita (lasikuitu?) kattoja, vai liimaanko Esabbilaisella peltiä reunoihin ja nostan vanahan kaaton paikalleen? Mielipiteitä, vinkkejä ja muuta saa laittaa
-Pete-
Vs: Kattoa korottamaan
Morjens!
Onko joku erityinen syy tehdä M1? Jos ei, niin pidä kuormurina, ei "päästöveroa" eikä sisäkorkeusvaatimusta ja voi olla 1+8. Nappaa katto pitkästä ja korkeasta, jatka vähän takaylitystä, saat vaadittavan tavaratilan. Nykyisten takaovien paikalle väliseinä eli kuormatilan etupääty (täytyy täyttää tiettyjä vaatimuksia kiinnityksen ja itse seinän suhteen, ei pitäis olla kovin iso ongelma). Tämmöisiä ajatuksia näin äkkiseltään.
reijo
Onko joku erityinen syy tehdä M1? Jos ei, niin pidä kuormurina, ei "päästöveroa" eikä sisäkorkeusvaatimusta ja voi olla 1+8. Nappaa katto pitkästä ja korkeasta, jatka vähän takaylitystä, saat vaadittavan tavaratilan. Nykyisten takaovien paikalle väliseinä eli kuormatilan etupääty (täytyy täyttää tiettyjä vaatimuksia kiinnityksen ja itse seinän suhteen, ei pitäis olla kovin iso ongelma). Tämmöisiä ajatuksia näin äkkiseltään.
reijo
508d- Admin
- Viestien lukumäärä : 484
Join date : 15.05.2011
Ikä : 65
Paikkakunta : Suonenjoki
Auto : MB 508 -73
Menee vaikeaksi,
jos jätän kuorma-autoksi. Ei jaksaisi tuota sänkyä roudata aina ulos ja sisään...Leimalla ainakaan ei onnistu, jos on parisänky perässä...koko autossä keittiö, televisiot, sohvantyngät jne ja parisänky perässä, jossa ei olisi edes ovia... Ne rankkaisivat sen asuntoautoksi tienpäälläkin tossa tapauksessa. MUTTA jos teen parisängyn seinille nousevaksi, eli siis kaksi HYLLYÄ, jotka voi laskea alas punkaksi se onnistuu. Vaan ehdot ei täyty, jos autossa ei ole takaovia... ja tommosen vanhan Mersun takaovet kun on yhtä harvat, kun Suomen futisjoukkueen puolustus...eli käytännössä niitä ei ole. Kolisevat jo tuulessakin väljyyttään. Siispä hitsaamme kiinni, ei tule hyttyset sisään
Minkäänlaista peräovipakkoa ei tosin olekaan, mutta ajoneuvon tulee olla kuormattavissa...myöskään noin vanhassa, 1982, ei ole väliseinän lujuusehtoa, eli väliseiniä ei tarvita...olisi hienoa tehdä tavaratila heti etupenkkien taakse. Joo, olisi kyllä. Vaan kun on sivuovi hitsattu kiinni joskus heti hitsauskoneen keksimisen jälkeen...
Myöskään paikkaluvulla ei ole merkitystä, kaksikin riittää.
Ei taida mennä läpi kuorma-autona... Noilla M1:n mukana tulevilla maksuilla ei juurikaan ole merkitystä nykyään, kun on tämä liikennekäytöstäpoisto-mahdollisuus. Tuolla kun ei ajella, kun muutama viikonloppureissu ja parin viikon kesälomareissu. Muuten se vaan lepäilee pihan perällä...
Minkäänlaista peräovipakkoa ei tosin olekaan, mutta ajoneuvon tulee olla kuormattavissa...myöskään noin vanhassa, 1982, ei ole väliseinän lujuusehtoa, eli väliseiniä ei tarvita...olisi hienoa tehdä tavaratila heti etupenkkien taakse. Joo, olisi kyllä. Vaan kun on sivuovi hitsattu kiinni joskus heti hitsauskoneen keksimisen jälkeen...
Myöskään paikkaluvulla ei ole merkitystä, kaksikin riittää.
Ei taida mennä läpi kuorma-autona... Noilla M1:n mukana tulevilla maksuilla ei juurikaan ole merkitystä nykyään, kun on tämä liikennekäytöstäpoisto-mahdollisuus. Tuolla kun ei ajella, kun muutama viikonloppureissu ja parin viikon kesälomareissu. Muuten se vaan lepäilee pihan perällä...
Vs: Kattoa korottamaan
Siksipä se takaylityksen jatko, tulee se tavaratila ja entisten ovien paikalle tiivis väliseinä. Siis jatkat koko komeutta joko pätkällä jostakin "elimenluovuttajasta" tai pokkaamalla ihan vaan suorasta pellistä. Eihän kuormurin ohjaamon varustukselle ole vaatimuksia mitä saa olla ja mitä ei, kunhan ei vaarallisia kulmia tms. M1 muunnoksessa tulee täyttyä verovapaan matkailuauton vaatimukset, mitä ne tänä päivänä sitten ovatkaan.
508d- Admin
- Viestien lukumäärä : 484
Join date : 15.05.2011
Ikä : 65
Paikkakunta : Suonenjoki
Auto : MB 508 -73
Jatkaminen on kyllä liian vaivalloista
Sisäkorkeuden tulee "asuintilassa" olla 190 cm, mitat täyttävä alue on 40 cm leveä ja vähintään 40% tilan pituudesta. Muu osa saa olla matalampi. M1-muutoskatsastuksen muut vaatimukset ovat helpot: 2 kpl vuoteita 60x180 myös 1 kpl 120x180 käy, vähintään kaksi istumapaikkaa "asuintilassa", kaappi, pöytä (saa olla "helposti irroitettavissa"), keittolevy (yksi sähkölevy kelpaa) ja sammutin. Siinä kaikki. Helpoin ratkaisu lienee liimata suksiboksi katolle ja leikata riittävän kokoinen reikä peltiin
Katselkaapa kulkiessanne uusia Transiteja ja huomatkaa se huvittava 40 cm leveä, 30 cm korkea ja 1,5 metrinen peltilaatikko katolla...tulee vaan tuostakin korkeussäännöstä mieleen, että miksi...
Katselkaapa kulkiessanne uusia Transiteja ja huomatkaa se huvittava 40 cm leveä, 30 cm korkea ja 1,5 metrinen peltilaatikko katolla...tulee vaan tuostakin korkeussäännöstä mieleen, että miksi...
Vs: Kattoa korottamaan
No eipä sitten kuin boxi katolle!
508d- Admin
- Viestien lukumäärä : 484
Join date : 15.05.2011
Ikä : 65
Paikkakunta : Suonenjoki
Auto : MB 508 -73
Vs: Kattoa korottamaan
Moi.
Mersufoorumilla on juttua kattokorotuksesta. http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=59530
Taikka sitten paat jotain tuollaista..Korotus
-sakke-
Mersufoorumilla on juttua kattokorotuksesta. http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=27&t=59530
Taikka sitten paat jotain tuollaista..Korotus
-sakke-
Majuri Adams- Admin
- Viestien lukumäärä : 196
Join date : 15.05.2011
Ikä : 52
Paikkakunta : Kouvostoliitto
Vs: Kattoa korottamaan
[img] [/img]
Tässä mallia kattokorotukseen, ruma mutta käytännöllinen.Auto M1 mutta muuttuu keväällä takaisin kuorma-autoksi, takana u-ryhmän alla tavaratila johon lastausmahdollisuus ulkopuolelta, pitää lisätä kuormansidontalenkit ja näin saa kuorkiksi(ollut ka ennen M1 muutosta). Muuten auton sisusta Solifer-vaunusta.
Tässä mallia kattokorotukseen, ruma mutta käytännöllinen.Auto M1 mutta muuttuu keväällä takaisin kuorma-autoksi, takana u-ryhmän alla tavaratila johon lastausmahdollisuus ulkopuolelta, pitää lisätä kuormansidontalenkit ja näin saa kuorkiksi(ollut ka ennen M1 muutosta). Muuten auton sisusta Solifer-vaunusta.
carjami- Viestien lukumäärä : 12
Join date : 05.08.2012
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa