Moottorin ilmaaminen
3 posters
Sivu 1 / 1
Moottorin ilmaaminen
Moro!
Oli hetken sormi suussa, kun Helmi hyytyi moottoritiellä. Vika oli loppujen lopuksi helppo: polttoaine lopussa. Mittari näytti vielä vajaata tankillista, mutta näyttää minkä näyttää. Ei ollut työkaluja vielä mukana ja hetken mietin, miten moottori ilmataan. Sain kuitenkin koneen käyntiin ilman muttereiden vääntämistä. Nyt jatkoa varten kysyisin, ilmaako moottori itsenä vai pitääkö vääntää muttereita auki. Käsipumppua en löytänyt, enkä varsinaista ilmausruuvia kuten merimoottorissani on. Eli miten ilmaus oikeaoppisesti tehdään? MB on siis vuodelta 1974.
Jontte
Oli hetken sormi suussa, kun Helmi hyytyi moottoritiellä. Vika oli loppujen lopuksi helppo: polttoaine lopussa. Mittari näytti vielä vajaata tankillista, mutta näyttää minkä näyttää. Ei ollut työkaluja vielä mukana ja hetken mietin, miten moottori ilmataan. Sain kuitenkin koneen käyntiin ilman muttereiden vääntämistä. Nyt jatkoa varten kysyisin, ilmaako moottori itsenä vai pitääkö vääntää muttereita auki. Käsipumppua en löytänyt, enkä varsinaista ilmausruuvia kuten merimoottorissani on. Eli miten ilmaus oikeaoppisesti tehdään? MB on siis vuodelta 1974.
Jontte
Jontte- Viestien lukumäärä : 37
Join date : 01.08.2013
Ikä : 76
Paikkakunta : Helsinki
Vs: Moottorin ilmaaminen
Ei ilmaa itseään.
Moottorisuojan kun ottaa pois, niin pelkääjän puolelta löytyvät ilmausruuvi (linkissä ympyröitu punaisella) ja käsipumppu (ympyröity sinisellä). Ihan iisi toimenpide.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/16159543/bosch.jpg
Moottorisuojan kun ottaa pois, niin pelkääjän puolelta löytyvät ilmausruuvi (linkissä ympyröitu punaisella) ja käsipumppu (ympyröity sinisellä). Ihan iisi toimenpide.
https://dl.dropboxusercontent.com/u/16159543/bosch.jpg
metkamarsu- Viestien lukumäärä : 10
Join date : 30.05.2011
Paikkakunta : Turku
Vs: Moottorin ilmaaminen
Tulipa eteen tilanne ihan samasta syystä 410D:llä, polttoaine loppu, mittari näyttää virrat päällä jatkuvasti 3/4-tankkia. Ilmaaminen tässä OM602-moottorissa pitäisi hoitua vaan starttaamalla, mutta jostain syystä ei tuntunut onnistuvan, ennen kuin löysäsi pumpulle tulevaa liitosta suodattimen päältä. Muutama starttaus ja löysäys toi tuloksen, ne käymään. Olisiko pitänyt löysätä paluupuolta? No kuitenkin näinkin homma toimi.
Oli pari-kolme vuotta vanha suodatin siellä paikoillaan, laitoin uuden just ennen tätä polttoaineen loppumistapausta. Riskillä mentiin kun Mese oli suoraan seisonnasta otettu käyttöön ja "hupiluvilla" ajeltiin.
Oli pari-kolme vuotta vanha suodatin siellä paikoillaan, laitoin uuden just ennen tätä polttoaineen loppumistapausta. Riskillä mentiin kun Mese oli suoraan seisonnasta otettu käyttöön ja "hupiluvilla" ajeltiin.
TommiK- Viestien lukumäärä : 27
Join date : 31.07.2011
Ikä : 63
Paikkakunta : Kouvola-Kuusankoski
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa