Sylinterikannen tiivisteet vaihtoon.
2 posters
Sivu 1 / 1
Sylinterikannen tiivisteet vaihtoon.
Sylinterikansi on avattu ja tiivistesarja tilattu venttiilikopantiiviste ja pakosarjantiiviste samassapaketissa. Nyt oikeastaan kyssäriä eli kansi näytti silmämääräisesti siistiltä ja pahvissa pieniuotokohta näkyvillä josta öljyä päässyt jäähdyttimelle. Jäähdyttimen putsaukseen niksejä ja mistäkautta ilmaaminen? Kannenosalta mietityttää jotta pitäisikö hiotuttaa tässä vaiheessa jokatapauksessa ja lienee venttiililautasten hionta / putsaus siihen samaan syssyyn? Onko mitään hajua/suosituksia pääkaupunkiseudulla/läheisyydessä olevista pajoista.
Terveisin Jussi
Terveisin Jussi
iltatähti- Viestien lukumäärä : 17
Join date : 25.03.2014
Ikä : 50
Paikkakunta : Vantaa
Vs: Sylinterikannen tiivisteet vaihtoon.
Se kansi kannattaa tarkkaan tutkia onko suora. Pienikin kierous tekee juuri tuon, että öljy menee vesikanavaan. Ne kanavat ovat kannen etuosassa ihan vierekkäin ja jos joku on kiehuttanut koneen joskus kansi ei enää olekaan suora. Hyvän jos haluaa niin kansi vietävä pajalle jossa se hiotaan suoraksi. Nimim. koettu on tuokin. Pulttien jälkikiristys on tärkeää ja ne on syytä vetää vähän kovempaan momenttiin kuin korjaamomanuaali käskee.
motti- Viestien lukumäärä : 12
Join date : 25.05.2012
Ikä : 52
Paikkakunta : Rautavaara
Juu hiontaan menee ja ihan varmuuden vuoksi.
Kuulemma on tyyppivika niiltä osin että om314 kansipahvi pettää ensin rivin uloimmasta nurkasta sylkäisten öljyt juurikin jäähdyttimeen. Onneksi ei ole kiehunut käytännössä lainkaan vaan huomattu hyvissä ajoin! GT Motor Takkatie ja Pitäjänmäki pelkkä hionta n. 60 egee? ei kuulostanut pahalta eli huomenissa menee työstöön.
iltatähti- Viestien lukumäärä : 17
Join date : 25.03.2014
Ikä : 50
Paikkakunta : Vantaa
sitten venttiilien säätöä?
Kansi ja pakopuolen venttiilit hiotutettu. Paketti kasassa ja ventiilit on alustavasti säädetty kylmä-arvoihin imu 0.2 ja pako 0.3??
Mistähän sais oikeat arvot vai onko ne juurikin noin? Käyntiin ei vielä sen ihmeellisemmin yritetty kun oli tahdistimesta patteri loppu
Keskiviikkona uudelleen kunhan saa virtalähteet ladattua
T. Jussi
Mistähän sais oikeat arvot vai onko ne juurikin noin? Käyntiin ei vielä sen ihmeellisemmin yritetty kun oli tahdistimesta patteri loppu
Keskiviikkona uudelleen kunhan saa virtalähteet ladattua
T. Jussi
iltatähti- Viestien lukumäärä : 17
Join date : 25.03.2014
Ikä : 50
Paikkakunta : Vantaa
tiivisteet
jaa juu sen verran jotta kansirempan täydellinen tiivistesarja löyty toimitettuna ja 70 egee!! sisälsi suutinten kumi- ja messinkitiivisteitä myöden kaiken tarvittavan vaikka alkutiedoissa oli että pakettiin kuuluisi vain kansi-, venttiilikopan ja pakosarjan tiivistesarjan http://www.nimark.fi/cars/MERCEDESBENZ/MERCE_T2_L_Umpi____ikkunakori_L_508_DG_309.411,_309.412,_309.413,_309.414,_309.415..._L_508_DG_309.411,_309.412,_309.413,_309.414,_309._Kannen_tiiviste-9500-34017-10325/
T. Jussi
T. Jussi
iltatähti- Viestien lukumäärä : 17
Join date : 25.03.2014
Ikä : 50
Paikkakunta : Vantaa
Venttiilien säätöarvot..
Löytys... kylmänä imu 0.2mm ja pako 0.3mm
Ja lisää detailitietoa ainakin tuolta mikäli ketään niistä kiinnostunut on
http://www.mbfreaks.ja-woll.de/MB_Technik/OM_314/om_314.html
T. Jussi
Ja lisää detailitietoa ainakin tuolta mikäli ketään niistä kiinnostunut on
http://www.mbfreaks.ja-woll.de/MB_Technik/OM_314/om_314.html
T. Jussi
iltatähti- Viestien lukumäärä : 17
Join date : 25.03.2014
Ikä : 50
Paikkakunta : Vantaa
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa