0M 314 painelaakerin voitelu
4 posters
Sivu 1 / 1
0M 314 painelaakerin voitelu
Luin jostain että kytkimen painelaakeria voidellaan jollain stauffer systeemillä. Onko tuo voitelusysteemi tuossa moottorin oikealla puolella sellainen kahdella pultilla kiinni oleva pyörivä "tappi"? Pitäisikö nuo pultit avata ja täyttää sisällä oleva kuppi rasvalla? "Tappia" ilmeisesti pitäisi sitten kiertää pari kierrosta aika-ajoin vai olenko ihan hakoteillä??
jmanu- Viestien lukumäärä : 27
Join date : 26.05.2017
Paikkakunta : Lahti
Auto : Mercedes L508 DG Kasten -79
Vs: 0M 314 painelaakerin voitelu
Pultteja ei tartte avata. jos kuppi pyörii vielä myötäpäivään eli kiinnipäin, kupissa on rasvaa jäljellä, kierros pari ja homma hoidossa. Jos ei tunnu helposti kiertyvän, niin kuppi auki, rasvaa sisään ja takas paikalleen. Noita kierrettäviä "rasvakuppeja" oli takavuosina melko yleiseti käytössä monenlaisissa koneissa.
508d- Admin
- Viestien lukumäärä : 484
Join date : 15.05.2011
Ikä : 65
Paikkakunta : Suonenjoki
Auto : MB 508 -73
Vs: 0M 314 painelaakerin voitelu
Kiitos tiedoista...näillä mennään
jmanu- Viestien lukumäärä : 27
Join date : 26.05.2017
Paikkakunta : Lahti
Auto : Mercedes L508 DG Kasten -79
Vs: 0M 314 painelaakerin voitelu
tämäpä olikin uutta minulle, pitääpä tutkia löytyykö moinen omasta vm84 om314 myllystä.
mike608- Viestien lukumäärä : 64
Join date : 19.06.2012
Ikä : 37
Paikkakunta : oulu, jääli
Auto : 608d 1982
Vs: 0M 314 painelaakerin voitelu
Laitetaanko tuonne ihan tavallista laakerirasvaa?
maksimi- Viestien lukumäärä : 13
Join date : 01.06.2019
Auto : L608D -76
508d- Admin
- Viestien lukumäärä : 484
Join date : 15.05.2011
Ikä : 65
Paikkakunta : Suonenjoki
Auto : MB 508 -73
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa