608 tehostimen pumppu
3 posters
Sivu 1 / 1
608 tehostimen pumppu
Tässä uusi matkamersuilija, tervehdys kaikille!
Hankin harrastevälineeksi 608 mallia -76
Perushuoltoa tehdessäni ajattelin vaihtaa kuluneet kiilahihnat, mutta tehostimen hihnaa en saanut löysälle. Pirun ahdas paikka eikä viitsisi purkaa turhaan kaikkea ympäriltä, niin kysytäänpä kokeneemmilta miten sen saa löysättyä? Mielestäni löysinkin pultin, joka oli sen näköinen, että sitä avaamalla saisi pumppua liikutettua hieman, mutta ei. Ei suostunut - lieneekö sitten vaan jumissa jos ei aikoihin ole hihnoja vaihdeltu?
Pientä harkittua väkivaltaakin tuli annettua, mutta ei liikkunut. Onko joku muu kikka olemassa?
Lisäksi mietityttää tehostimen nesteen taso - mitä sen pitäisi olla? Laittelin uuden suodattimen pönttöön ja tahtoo käydessä vuotaa tavaraa pois kannen välistä. Pitäisiköhän se kannen kumitiiviste uusia? Ja mistähän sellaisia saa? Saksasta piti filtterikin tilata.
Muuten alkais olla perushuolto koneeseen tehty.
Varmaan muissakin om314 koneisissa on melko samanlaiset järjestelyt. Manuaaliakaan ei tahdo mistään löytää - onko kellään kopiota tai saisiko jostain ostettua?
Hankin harrastevälineeksi 608 mallia -76
Perushuoltoa tehdessäni ajattelin vaihtaa kuluneet kiilahihnat, mutta tehostimen hihnaa en saanut löysälle. Pirun ahdas paikka eikä viitsisi purkaa turhaan kaikkea ympäriltä, niin kysytäänpä kokeneemmilta miten sen saa löysättyä? Mielestäni löysinkin pultin, joka oli sen näköinen, että sitä avaamalla saisi pumppua liikutettua hieman, mutta ei. Ei suostunut - lieneekö sitten vaan jumissa jos ei aikoihin ole hihnoja vaihdeltu?
Pientä harkittua väkivaltaakin tuli annettua, mutta ei liikkunut. Onko joku muu kikka olemassa?
Lisäksi mietityttää tehostimen nesteen taso - mitä sen pitäisi olla? Laittelin uuden suodattimen pönttöön ja tahtoo käydessä vuotaa tavaraa pois kannen välistä. Pitäisiköhän se kannen kumitiiviste uusia? Ja mistähän sellaisia saa? Saksasta piti filtterikin tilata.
Muuten alkais olla perushuolto koneeseen tehty.
Varmaan muissakin om314 koneisissa on melko samanlaiset järjestelyt. Manuaaliakaan ei tahdo mistään löytää - onko kellään kopiota tai saisiko jostain ostettua?
maksimi- Viestien lukumäärä : 13
Join date : 01.06.2019
Auto : L608D -76
Vs: 608 tehostimen pumppu
Konekoppa irti, takaapäin on myös pultti, ainakin yksi.
508d- Admin
- Viestien lukumäärä : 484
Join date : 15.05.2011
Ikä : 65
Paikkakunta : Suonenjoki
Auto : MB 508 -73
Vs: 608 tehostimen pumppu
OK, eli ymmärsinkö oikein että pumppu pitää pultata irti, muuta kiristinsysteemiä ei ole?
maksimi- Viestien lukumäärä : 13
Join date : 01.06.2019
Auto : L608D -76
Vs: 608 tehostimen pumppu
Takaa kaksi pulttia M10 alkuperäiset m13 hylsyllä pitkillä jatkovarsillä löysäksi niin sitten toimii säätöruuvi millä sää säädettyä hihnan tiukkuuta.
ipelto- Viestien lukumäärä : 158
Join date : 30.08.2011
Ikä : 70
Paikkakunta : Inkeroinen
Auto : MB 508 -75
Vs: 608 tehostimen pumppu
Kiitos tästä! Täytyypä huomenissa koittaa....
maksimi- Viestien lukumäärä : 13
Join date : 01.06.2019
Auto : L608D -76
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa