608 kytkin temppuilu
2 posters
Sivu 1 / 1
608 kytkin temppuilu
Kävipä lomareissulla sillä tavalla, että kesken vauhdin keruun, vaihdossa vitoselle, meni poljin yhtäkkiä pirun raskaaksi. Vaihteen sain kuitenkin silmään. Seuraavan kerran kun sitten piti pykälää pienentää, ei kytkin enää irrottanutkaan ja poljin oli edelleen tosi jäykkä. Ajelin auton levikille ja kas kummaa, rupesi taas toimimaan. Tosin liikerata muuttui polkimessa selkeästi. Pääsin tällä kuitenkin loppumatkan (reilu 200 km) ihan OK.
Muistelin että joku tyyppiominaisuus voisi aiheuttaa tällaisen oireen, mutta mikähän se voisi olla? Kytkin pitää ja ylimääräisiä ääniä ei kuulu. Mitä kannattaa tarkastaa ekana?
Muistelin että joku tyyppiominaisuus voisi aiheuttaa tällaisen oireen, mutta mikähän se voisi olla? Kytkin pitää ja ylimääräisiä ääniä ei kuulu. Mitä kannattaa tarkastaa ekana?
maksimi- Viestien lukumäärä : 13
Join date : 01.06.2019
Auto : L608D -76
Vs: 608 kytkin temppuilu
Tutki/vaihda ekaks se työsylinterille menevä kumiletku.
508d- Admin
- Viestien lukumäärä : 484
Join date : 15.05.2011
Ikä : 65
Paikkakunta : Suonenjoki
Auto : MB 508 -73
Vs: 608 kytkin temppuilu
Täytyy tarkistaa. Voiko siellä (kytkinkopan ulkopuolella) olla mitään mikä estää liikkeen?
maksimi- Viestien lukumäärä : 13
Join date : 01.06.2019
Auto : L608D -76
Vs: 608 kytkin temppuilu
Juu elikkäs vikaa on useampaakin laatua. Mainittu letku tihkuu hieman paineen alla työsylinterin juuresta ja nestettä menetetään.
Lisäksi työsylinteriltä oli lähtenyt suojakumi sokkineen liikenteeseen, eli roikkuivat vapaasti työsylinterin varressa. Veikkaisin, että jäykkyyskohtaus johtui siitä, että sokka ja/tai kumi kulkeutuvat varren ja moottorin kiinnikkeen väliin (rako on pieni joten onnistuu).
Letku ja mielellään samalla työsylinteri pitää vaihtaa - vinkkejä mistä saa nopeimmin?
PS. Miten työ työsylinterin varsi kiinnittyy kytkinkopan vipuun? Aika sokea paikka, käsillä kopeloitsin. Vaihto onnistunee alta päin kuitenkin ihan OK?
Lisäksi työsylinteriltä oli lähtenyt suojakumi sokkineen liikenteeseen, eli roikkuivat vapaasti työsylinterin varressa. Veikkaisin, että jäykkyyskohtaus johtui siitä, että sokka ja/tai kumi kulkeutuvat varren ja moottorin kiinnikkeen väliin (rako on pieni joten onnistuu).
Letku ja mielellään samalla työsylinteri pitää vaihtaa - vinkkejä mistä saa nopeimmin?
PS. Miten työ työsylinterin varsi kiinnittyy kytkinkopan vipuun? Aika sokea paikka, käsillä kopeloitsin. Vaihto onnistunee alta päin kuitenkin ihan OK?
maksimi- Viestien lukumäärä : 13
Join date : 01.06.2019
Auto : L608D -76
Vs: 608 kytkin temppuilu
Tuolta ainakin näyttäis olevan jotain https://www.topautoosat.fi/auto-merkki/varaosat-mercedes-benz/t2-l-lava-alusta/34348/10160/tyosylinteri.html
Tangon päässä samantapainen pallonivel kuin kaasuvivussa eli siinä on semmoinen lukkolanka.
Tangon päässä samantapainen pallonivel kuin kaasuvivussa eli siinä on semmoinen lukkolanka.
508d- Admin
- Viestien lukumäärä : 484
Join date : 15.05.2011
Ikä : 65
Paikkakunta : Suonenjoki
Auto : MB 508 -73
Vs: 608 kytkin temppuilu
Pistin jo tilauksen toiseen samanlaiseen puljuun ja osat toimituksessa (lienevätkö ihan samaa putiikkia jopa koska hinnat samat).
Vastaavaa palloniveltä epäilin myös, oli vaan niin paljon likaisempi kuin kaasuvivusto niin käsikopelo ei kertonut totuutta....
Vastaavaa palloniveltä epäilin myös, oli vaan niin paljon likaisempi kuin kaasuvivusto niin käsikopelo ei kertonut totuutta....
maksimi- Viestien lukumäärä : 13
Join date : 01.06.2019
Auto : L608D -76
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa